Descriere |
|
Lucrarea se adresează, în egală măsură, elevilor clasei a VIII-a și profesorilor de geografie. Astfel, modelele de itemi se axează pe o tabelă de specificații, care surprinde rezultatele învățării și capacitățile elevilor de a citi și identifica elementele înscrise pe suporturi cartografice, făcând posibilă, astfel, selectarea, compararea și interpretarea conținuturilor. În aceste condiții, testele oferite ca modele, spre lucru și aplicare, pot fi considerate o invitație adresată profesorilor în scopul integrării acestora în aria evaluării permanent-formative și finale în cadrul lecțiilor de geografie. Prin modul de formulare a itemilor, lucrarea de față reprezintă un veritabil instrument de familiarizare cu exigențele învățării pentru testarea națională, apropiindu-se, astfel, mai mult și mai repede, de exigențele vizate de baremele de evaluare. Se vor naște, în felul acesta, interesul concret pentru studiul și invățarea geografiei, precum și dorința de a rezolva cerințele elaborate pe un fond dominant cartografic, reprezentând toate unitățile de relief din România. |