Descriere |
|
O carte de antrenament pentru orice student, Computer Organization & Design ii ofera acestuia prilejul aprofundarii conceptelor absolut necesare in abordarea unui domeniu atat de provocator. Dar, mai important poate, cartea ii dezvaluie cadrul util reflectiei in directia organizarii arhitecturii calculatoarelor si a proiectarii acestora, ceea ce ii poate permite continuarea studiilor necesare pastrarii sale in linia intai a unei discipline atat de competitive.
Performantele sistemelor software sunt influentate hotarator de capacitatea designerilor soft de a intelege functionarea tehnologiilor hardware de baza intr-un sistem. Similar, proiectantii echipamentelor hard trebuie sa patrunda efectele de perspectiva pe care le pot avea deciziile lor, din faza de proiectare, asupra aplicatiilor soft. Pentru consultantii lucrarii, apartinand uneia sau alteia dintre categoriile mentionate, aceasta se infatiseaza asemeni unei introduceri de factura clasica in domeniu, facilitandu-le patrunderea in adancurile calculatorului si demonstrand corelatiile dintre software si hardware, punand accentul pe conceptualizarea fundamentala a proiectarii actuale in domeniu.
Lucrarea face apel la metoda de invatare evolutiva, fiecare notiune beneficiind de o prezentare a principiilor sale primordiale, la care, prin intermediul unor serii de exemple, se adauga cunostinte noi, complexe. Se ajunge astfel la o intelegere a intregului set de instructiuni MIPS (Microprocessor without Interlocked Pipe Stages), ca si a elementelor de baza din limbajul de asamblare; aritmetica computationala, crearea de canale de date si ierarhia memoriei sunt alte subiecte tratate in lucrare, in acelasi spirit didactic, alaturi de aprofundarea capitolelor referitoare la proiectarea, performantele si semnificatiile sistemelor de intrare/iesire sau la arhitectura sistemelor multiprocesor .
Structura recurenta a fiecarui capitol furnizeaza:
- exemple relevante, palpabile, de transpunere a conceptelor studiate in practica produselor comerciale cele mai raspandite;
- erori si capcane intalnite in practica proiectarii;
- un aparat ilustrativ consistent, in care pot fi distinse atat elementele fundamentale de structura, cat si detaliile;
- termeni-cheie (definiti amanuntit in glosarul din sectiunea finala a cartii), care sintetizeaza ideile esentiale introduse.
Cuprins: Cuvant inainte; Lista exemplelor; Organizarea si proiectarea calculatoarelor pe Internet; Prefata; Abstractizarile calculatorului si tehnologia; Rolul performantei; Instructiuni: limbajul masinii; Aritmetica pentru calculatoare; Procesorul: calea de date si de control; Imbunatatirea performantei prin pipeline; Mare si rapida: exploatarea ierarhiei de memorie; Interfatarea procesoarelor cu perifericele; Multiprocesoare; Anexe (Asambloare, editoare de legaturi si simulatorul SPIM; Bazele proiectarii logice; Transpunerea controlului in hardware); Glosar; Index.
ISBN: 973-684-444-7 |